Abril 2017
week 13 1 2
Últims dies per veure "Joan Fuster. Una mirada personal"
cartelljoanfusterwebEl proper dilluns 24 d'abril es clourà l'exposició "Joan Fuster. Una mirada personal". Aquesta exposició presenta una selecció de les millors obres provinents del fons familiar. A través de les peces exposades es vol narrar la llarga, densa i extensa trajectòria artística d’aquest estimat personatge local. Coincidint amb el centenari del seu naixement, el 25 de gener de 1917, el Museu de la Mediterrània li ha volgut dedicar una exposició a aquest artista tan recordat i que ha plasmat amb tanta emoció el seu vincle amb Torroella, l’Estartit, Gualta i la zona del Baix Ter. Temes com el paisatgisme, l’estrambotisme, l’escultura, la música, la literatura, entre d’altres, queden representats en aquesta retrospectiva, amb la intenció de presentar i donar a conèixer aquest perfil polifacètic, d’arrel humanista i creativitat desbordant. Joan Fuster, una mirada personal reivindica la figura de l’artista i manté viu el seu llegat.

Us animem a visitar l'exposició i guadir de les magnífiques obres que es poden contemplar!

El creador de l’Estrambotisme

L’obra de Joan Fuster no es relaciona directament amb el surrealisme, encara que val a dir que existeix certa connexió temàtica: allò inversemblant coexisteix amb una realitat propera i reconeixible; la psicoanàlisi no hi té cabuda aquí, però sí que l’exageració i la sorpresa com a protagonistes acaben donant la benvinguda a aquest nou gènere, l’estrambotisme.

L’any 1974 Joan Fuster crea un nou corrent artístic que anomena Estrambotisme, un mot que, segons l’artista, s’adapta a la idiosincràsia de la nostra llengua i a través del qual mostra el seu Empordà particular. Es pot definir com una branca del surrealisme, com un estil amb el que es representen idees que fugen d’allò quotidià i amb el qual s’altera la realitat immediata sense deixar que l’espectador perdi el paisatge de referència. Les obres presents a l’exposició assenyalen aquest Empordà estrambòtic de caire fantàstic i inclús alienígena; una visió totalment fusteriana de l‘entorn.