El Museu de la Mediterrània promou les activitats familiars per les festes de Nadal

11.12.2019

El Museu de la Mediterrània programa un seguit d'activitats familiars de Nadal en el marc de la campanya de Nadal al Museu de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona

El Museu de la Mediterrània un espai per a les famílies per les festes de Nadal

Torroella de Montgrí, 17 de desembre de 2019

El Museu de la Mediterrània presenta les activitats per aquest Nadal, en el marc de la campanya de Nadal als Museus de la Xarxa de Museus de les Comarques Gironines. A part de recomanar la visita a les exposicions permanents i temporals del Museu, es programen activitats especials per aquestes dates, tallers, visites i sortides per apropar temàtiques d'interès del Museu a les famílies.

Aquest Nadal veniu i participeu a les activitats que us tenim preparades al Museu!

Compartim el fulletó i el cartell amb tota la informació.

Nadal al Museu de la Mediterrània

El Museu de la Mediterrània fa anys que té especial atenció pel públic familiar, programant en moments de vacances escolars activitats adreçades als més menuts de casa. Per les festes de Nadal, cada any s’han programat activitats de caràcter familiar, unes activitats que han anat creixent de mica en mica i que han fidelitzat a un públic que omple totes les propostes.

Les activitats familiars de Nadal al Museu de la Mediterrània són de pagament per als infants (2 €) i gratuïtes per als seus acompanyants. Tots els menors d’edat cal que vagin acompanyats d’un familiar. Les places són limitades, per aquest motiu és molt important realitzar inscripció prèvia al telèfon 972 75 51 80 o al correu museu@torroella-estartit.cat.

Nadal al Museu de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona

Un any més els 26 museus de les Comarques de Girona s’uneixen per impulsar la 5a edició de Nadal al Museu, que en aquesta ocasió tindrà lloc del 6 de desembre al 7 de gener.

Una de les principals novetats és la creació d’un nou personatge, en forma d’extraterrestre, que s’ha creat per transmetre els continguts als més petits.

Una altra de les novetats d’aquesta edició és la creació, edició i producció del primer llibre d’activitats infantil, fet seguint els principis de lectura fàcil, i que engloba informació i activitats dels 26 museus. A través d’ell els més petits podran descobrir tot el patrimoni cultural de cada museu de forma divertida, amena i inclusiva.

Durant les vacances de Nadal a part de l’àmplia oferta d’activitats familiars programades s’ha preparat un joc de pistes encadenades adreçades als nens i nenes que visitin els museus de la xarxa.

Relació de les activitats de Nadal al Museu de la Mediterrània:

El pessebre de Josep Mir

Fins el 3 de febrer de 2020

Per Nadal al Museu de la Mediterrània ja és tradició el Pessebre monumental de Josep Mir. Un pessebre cada any diferent, que combina tradició i modernitat i sorprèn per igual a petits i a grans. Veniu amb família a veure’l i participeu en els concursos que tenim oberts.

Entrada gratuïta

Taller de cuina nadalenca

Diumenge 22 de desembre a les 10.30 h (infants de 3 a 5 anys) i 11.45 h (majors de 5 anys)

Elaborarem unes receptes per posar a la taula aquest dies de festa, i volem que els més petits de casa també hi participin. Taller per experimentar tot manipulant els estris de cuina i els ingredients en què es basa la dieta mediterrània. Una cuina totalment adaptada al medi i que és font de salut.

Apropa’t a la Prehistòria

Dimarts 24 de desembre a les 11.00 h

Sabeu com vivien al Cau del Duc? Voleu encendre foc com ho feien a la prehistòria? Voleu tenir una eina de sílex? Apropeu-vos a la prehistòria amb aquesta activitat on hi haurà demostració de tall de pedra, encesa de foc i com s’utilitzaven les eines per caçar, tallar i polir.

Edat recomanada a partir de 6 anys.

Taller d’egagròpiles

Dilluns 30 de desembre a les 17.30 h

Un taller per descobrir les diferents espècies d'aus nocturnes que hi ha al parc natural, les seves característiques i els seus cants. També investigarem la seva alimentació a partir d’egagròpiles (les regurgitacions de les aus). Amb pinces, pinzells i lupes podrem descobrir els animals dels quals s’alimenten els rapinyaires.

Edat recomanda a partir de 8 anys.

Durada: 1 h 30 min

Cerquem els sons de la Mediterrània

Dijous 2 de gener a les 17.30 h

Visita dinamitzada a l’exposició permanent del Museu de la Mediterrània on creareu una partitura imaginària, omplint un pentagrama de notes musicals mediterrànies. Les notes estaran amagades i tindran relació amb la natura, la història o la cultura
mediterrània.

Edat recomanda per a la visita de 3 a 8 anys.

Durada: 1 h

Explorem el riu Ter

Dissabte 4 de gener a les 11.00 h

Us proposem una sortida ambiental fins al riu Ter per descobrir els animals que hi viuen, les plantes que l'habiten i identificar els problemes que l'afecten. Una activitat familiar per conscienciar-nos de la importància del riu i fomentar la seva protecció.

Edat recomanada a partir de 6 anys.

Durada: 2 h

...

Més informació i inscripcions

Les activitats familiars de Nadal són de pagament per als infants i gratuïtes per als seus acompanyants. Preu per infant: 2 €. Places limitades. Tots els menors d’edat cal que vagin acompanyats d’un familiar. Cal inscripció prèvia al telèfon 972 75 51 80 o al correu museu@torroella-estartit.cat.