VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

La Reserva natural de les Medes

Riquesa i diversitat

DURADA:  2h

Nivell educatiu: primer i segon cicle d'ESO

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: fitxes d’identificació d’organismes.

Recomanacions/Observacions

El preu del vaixell no està inclòs en el preu de l’activitat guiada i es paga directament a l’empresa del vaixell.

Descripció

Descoberta de les illes Medes amb vaixell. Després d’una explicació prèvia al Consell municipal de l’Estartit, navegarem des del port fins a la Reserva Natural Parcial de les illes Medes, dins l’àmbit del Parc natural. Observarem el paisatge costaner, la topografia de les illes, les plantes de la part emergida i els ocells marins. Aprendrem quins factors ambientals externs condicionen la vegetació de les illes. Quan el vaixell s’aturi, intentarem reconèixer els organismes marins a través dels vidres del catamarà.

Continguts

• Interpretació de la diversitat dels grups d’éssers vius com a maneres diferents de fer les funcions vitals. Argumentació de la importància de mantenir la biodiversitat.
  • Anàlisi d’un ecosistema proper tot identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació.
  • Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni natural com a manifestació de riquesa i diversitat.

Pas a pas

Farem una presentació de l’activitat i una xerrada prèvia al Consell municipal de l’Estartit. Anirem cap al port i embarcarem al vaixell que ens portarà fins a les illes Medes. Un cop hàgim voltat les illes, el vaixell s’aturarà per tal que puguem observar el fons marí.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Educació Secundària
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Educació Secundària
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic