Les dunes de la platja

Qui viu a la sorra?

DURADA:  2 h

Preu: 6,50 € / 4,00 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Material durant la sortida: mapa del parc natural, fitxes d’organismes.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Descripció

Activitat arran de mar per descobrir la fragilitat d’aquest ambient costaner. Aprendrem com es formen les dunes, quines són les adaptacions de les plantes que hi viuen, els animals i les seves empremtes. Farem una cerca de plantes de duna i d’invertebrats. Explicarem la funció que fan. A trenc d’ona observarem els objectes que el mar ens retorna quan hi ha temporals:organismes marins i tot tipus de deixalles que aboquem les persones al riu.

Continguts

• Observació i descripció de diferents tipus de paisatge de l’entorn proper, reconeixent els elements naturals i humanitzats i l’impacte de l’activitat humana en el paisatge.
  • Interès per la protecció i cura d’animals i plantes de l’entorn proper. Aprendre la flora i la fauna de les comunitats litorals i les seves adaptacions.
  • Descoberta i valoració del patrimoni comarcal natural i cultural. Nocions de canvi i continuïtat en els paisatges.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a la zona de la Pletera. Ens aproparem fins a les dunes de la platja on farem l’activitat. Després de l’explicació d’aquest espai, inspeccionarem la zona per reconèixer les plantes de duna, farem una cerca d’invertebrats, de les empremtes, i analitzarem les deixalles portades pel mar.

Sol·licitud d'informació

Els Aiguamolls del Baix Ter
Els Aiguamolls del Baix Ter
L'entorn natural de la platja