VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Observació de la comarca a vista d'ocell

El relleu de l'entorn del Montgrí

DURADA:  4 h

Preu: 5,50 € / 2,35 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.Després de la sortida s’envia un vídeo del castell.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Desnivell de 300m

Descripció

Pujada fins al Castell del Montgrí, situat al capdamunt del massís, per identificar les unitats geogràfiques que limiten la plana de l’Empordà i situarem en el mapa els elements més característics.

Durant la pujada explicarem els diversos valors del territori i la inclusió del Montgrí al parc natural. Observarem les adaptacions de la vegetació del Montgrí al clima mediterrani i a la roca calcària. Un cop al cim, podrem gaudir d’una visió excepcional del Baix Empordà, fet que permetrà analitzar tots els elements que configuren el paisatge actual. Coneixerem la història de la construcció del castell.Reflexionarem sobre com és la comarca avui dia, com era i com ens agradaria que fos en un futur. Valorarem com els elements patrimonials ens creen sentiments de pertinença al territori. La importància de la seva conservació i el seu valor.

• Reconeixement d’algunes característiques del clima de l’entorn.
  • Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge. Reconèixer el paisatge del parc natural.
  • Observació i descripció d’alguns éssers vius i de la seva interacció amb el medi.
  • Valoració de la pròpia història col·lectiva per a la comprensió del passat i del present i la construcció del futur.
  • Comprendre la història i el paisatge com un element d’identitat compartida.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni cultural i natural.

Pas a pas

Durant l’itinerari que ens durà fins al Castell del Montgrí, realitzarem parades per explicar diversos aspectes del massís, de la vila i de la panoràmica. Un cop arribem a dalt, pujarem a dalt les torres de l’edifici i analitzarem el paisatge que ens envolta.

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Cicle Superior
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte
Essències mediterrànies