VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Fem de prehistòrics

El foc i les eines

DURADA:  1h 30 min

Preu: 6,00€ / 3,75 € amb subvenció

Material: Eines prehistòriques i còdols.

Descripció

Fa uns 300.000 anys els habitants prehistòrics de l’Empordà habitaven en zones elevades. Una d’elles és el Cau del Duc. Allà dalt convivien en grups familiars i controlaven la plana rica en pastures i animals. En aquest taller s’elaborarà una eina del passat: el pic del Montgrí, a partir d’un còdol i es farà una demostració de l’encesa de foc mitjançant tècniques i matèries utilitzades al llarg de la prehistòria.

• Identificació del temps prehistòric i la seva periodització
  • Anàlisi de les formes de vida dels pobles prehistòrics a través de les seves restes materials
  • Identificació d’elements de canvi i continuïtat en les formes de vida, subsistència i en l’organització social
  • Interpretar la interacció que es produeix entre l’entorn i l’activitat humana en època prehistòrica.
  • Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups.

Pas a pas

Introducció i explicació de l’època prehistòrica. Part pràctica d’elaboració d’una eina i demostració d’encesa de foc.

Sol·licitud d'informació

Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar