Les aus nocturnes del parc natural

Taller d'egagròpiles

DURADA:  2h 30 min

Preu: 6 € / 3,75 € amb subvenció

Material: guies d’identificació, pinces, blanquejador, cartolines.

Descripció

El Parc natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter conté una gran diversitat d’espècies. Les diferents aus nocturnes que habiten al nostre entorn són encara poc conegudes. Farem un taller per reconèixer-les i identificar el seu cant. La segona part del taller consisteix en disgregar una egagròpila i classificar els animals que són font d’alimentació dels rapinyaires nocturns. Els alumnes treballen amb safates, pinces i pinzells, per tal d'extreure els ossets que conté una egagròpila.

Continguts

• Identificació de les diferents aus nocturnes del nostre territori i els seus cants.
  • Utilització d’una clau dicotòmica i recerca científica
  • Treball d’investigació en equip.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa i indirecta del medi i del recull de dades amb els mitjans adequats i comunicar els resultats de la recerca.

Pas a pas

Introducció al món de les aus nocturnes que viuen al parc natural, identificació de les seves característiques i cants. Es treballarà en petits grups per disgregar una egagròpila i recopilar informació sobre l’alimentació dels rapinyaires.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Anem a la platja?
Cicle Mitjà
Les estrelles i els planetes
Els cossos de l'univers
Cicle Mitjà
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte
Essències mediterrànies