VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Les dunes litorals

La platja, un entorn fràgil

DURADA:  2h

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: mapa del parc natural, fitxes d’organismes.

Recomanacions

Dur bon calçat per caminar.

Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Descripció

Activitat arran de mar per descobrir la fragilitat d’aquest ambient costaner. Aprendrem com es formen les dunes, quines són les adaptacions de les plantes que hi viuen, els animals i les seves empremtes. Farem una cerca de plantes de duna i d’invertebrats. Explicarem la funció que fan. A trenc d’ona observarem els objectes que el mar ens retorna quan hi ha temporals:organismes marins i tot tipus de deixalles que aboquem les persones al riu.

Continguts

• Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge. Formació de les dunes.
  • Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi.
  • Observació i descripció d’alguns éssers vius i de la seva interacció amb el medi. Recuperació d’un espai fràgil com són les dunes.
  • Adaptacions de la vegetació a ambients salins. Riquesa de formes de vida (biodiversitat). Espècies amenaçades i en perill d’extinció.
  • El efectes del canvi climàtic en un futur.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a la zona de la Pletera. Ens aproparem fins a les dunes de la platja on farem l’activitat. Després de l’explicació d’aquest espai, inspeccionarem la zona per reconèixer les plantes de duna, farem una cerca d’invertebrats, de les empremtes, i analitzarem les deixalles portades pel mar.

Sol·licitud d'informació

Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar