Les aus nocturnes del parc natural

Taller d'egagròpiles

DURADA:  3h

Preu: 6,50 € / 4,00 € amb subvenció

Material: guies d’identificació, pinces, blanquejador, cartolines, lupa binocular.

Descripció

El Parc natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter conté una gran diversitat d’espècies. Les diferents aus nocturnes que habiten al nostre entorn són encara poc conegudes. Farem un taller per reconèixer les característiques i identificar el seu cant. La segona part del taller consisteix en disgregar una egagròpila i classificar els animals que són font d’alimentació dels rapinyaires nocturns. Els alumnes treballen amb safates, pinces i pinzells, per tal d'extreure els ossets que conté una egagròpila.

Continguts

• Identificació de les diferents aus nocturnes del nostre territori i els seus cants.
  • Treball d’investigació en equip a partir de l’experimentació i l’ús de diferents fonts d’informació. Ús de clau dicotòmica.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa i indirecta del medi i del recull de dades amb els mitjans adequats i comunicar els resultats de la recerca.

Pas a pas

Introducció al món de les aus nocturnes que viuen al parc natural, identificació de les seves característiques i cants. Es treballarà en petits grups per disgregar una egagròpila i recopilar informació sobre l’alimentació dels rapinyaires.

Sol·licitud d'informació

Una cova prehistòrica al Montgrí!
Una cova prehistòrica al Montgrí!
El Cau del Duc
Construïm el Castell del Montgrí
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins al cim del massís
Cicle Superior
Com es vivia a la Torroella medieval?
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Els Aiguamolls del Baix Ter
Els Aiguamolls del Baix Ter
La diversitat dels ambients costaners