Assaboreix la mediterrània

Elaboració culinària

DURADA:  1h 30 min

Nivell educatiu: primer cicle d'ESO

Preu: 6 € / 3,75 € amb subvenció

Material: estris de cuina necessaris per a l’elaboració de la recepta.

Recomanacions

En cas que en el grup classe hi hagi algun alumne celíac, al·lèrgic a la lactosa o a algun altre aliment, cal informar prèviament a l’àrea educativa del museu de les mesures que s’hagin d’adoptar per tal que l’alumne pugui realitzar l’activitat en unes condicions de seguretat òptimes.

Descripció

Taller per conèixer la importància d’una dieta variada i equilibrada. La dieta mediterrània es basa en una cuina adaptada al medi i per tant, saludable. En aquesta activitat s’elabora una recepta culinària, d’una manera pràctica i participativa, utilitzant el material i les eines de la professió. Els alumnes coneixeran els productes amb els que treballaran i crearan amb les seves mans una pizza vegetal que podran degustar en acabar el taller amb tots els companys/es.

• Coneixement dels productes característics de la dieta mediterrània.
  • Adoptar hàbits d’alimentació variada, equilibrada i saludable.
  • Apreciació d’un plat produït per un mateix i de compartir un àpat en comunitat.

Pas a pas

Presentació, introducció a la cuina mediterrània. Explicació dels estris de la professió i productes necessaris per treballar. Promoure hàbits d’alimentació equilibrada i variada. Elaboració de la recepta per cada alumne.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Fem de prehistòrics
El foc i les eines
Educació Secundària
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic