La Reserva natural de les Medes

Riquesa i diversitat

DURADA:  2h

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: fitxes d’identificació d’organismes.

Recomanacions/Observacions

El preu del vaixell no està inclòs en el preu de l’activitat guiada i es paga directament a l’empresa del vaixell.

Descripció

Descoberta de les illes Medes amb vaixell. Després d’una explicació prèvia al Consell municipal de l’Estartit, navegarem des del port fins a la Reserva Natural Parcial de les illes Medes, dins l’àmbit del Parc natural. Observarem el paisatge costaner, la topografia de les illes, les plantes de la part emergida i els ocells marins. Aprendrem quins factors ambientals externs condicionen la vegetació de les illes. Quan el vaixell s’aturi, intentarem reconèixer els organismes marins a través dels vidres del catamarà.

Continguts

• Interpretació de la diversitat dels grups d’éssers vius com a maneres diferents de fer les funcions vitals. Argumentació de la importància de mantenir la biodiversitat.
  • Anàlisi d’un ecosistema proper tot identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació.
  • Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni natural com a manifestació de riquesa i diversitat.

Pas a pas

Farem una presentació de l’activitat i una xerrada prèvia al Consell municipal de l’Estartit. Anirem cap al port i embarcarem al vaixell que ens portarà fins a les illes Medes. Un cop hàgim voltat les illes, el vaixell s’aturarà per tal que puguem observar el fons marí.

Sol·licitud d'informació

Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina
Escoltem la mediterrània