Pep Aymerich

Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies

Del 07.05.21 al 07.07.21

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Pep Aymerich (Sarrià de Ter, 1962) és l’artista que obre el cicle expositiu Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies d’enguany.

Partint de l’encàrrec de treballar a partir de qüestions relacionades amb l’especificitat del Museu de la Mediterrània, l’artista dóna forma a un projecte que parteix d’un dels elements icònics de la col·lecció: el Pic del Montgrí. Aquest còdol tallat per una cara amb forma de pic i associat a les comunitats d’habitants del massís del Montgrí de fa tres-cents mil anys, permet a l’artista aproximar-se als inicis de l’ús d’eines i connectar els moviments del cos amb la seva pràctica -que es troba al llindar entre l’ofici de fuster i la pràctica de la performance-. L’exposició resultant de tot el procés de treball es concreta en una videoacció i en una sèrie de gestos al voltant de les eines que al llarg del temps s’han utilitzat per picar pedra.

Divendres
Dimecres