"Un cotxe al costat d'un camp de gira-sols" de Marta R. Chust

Del dv. 18.02.22 al dl. 04.04.22

Inauguració divendres 18 de febrer a les 19.00 h

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Festival Inund'Art, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Un cotxe al costat d’un camp de gira-sols de Marta R. Chust és un projecte que indaga com la producció de plantacions extensives modula la configuració d’un paisatge determinat. Prenent com a cas d’estudi la zona del Baix Empordà, aquesta proposta aborda, entre d’altres, les relacions entre polítiques agràries, la temporalitat i estacionalitat turística i la creació d’un imaginari visual basat en les imatges postal.

L’exposició es concreta en una instal·lació conformada per una sèrie d’imatges que remeten a la presència del gira-sol com a element simbòlic vinculat a l’expansió turística d’aquest territori, dibuixos que incorporen notícies recollides a la premsa i que apunten cap al declivi de la producció d’aquesta planta i una peça de vídeo que incideix d’una forma poètica en les tensions i contradiccions de la presència d’aquest element en el paisatge.

Aquesta proposta segueix línies d’investigació en consonància amb altres projectes com Pedra artificial (2019), a l’hora d’intentar entendre la idiosincràsia d’un territori a partir de l’aproximació a elements de caràcter simbòlic que tenen una presència destacada en ell.

Marta R. Chust és l’artista guardonada amb la Menció especial d’Art Jove que el Festival Inund’Art atorga anualment i la proposta Un cotxe al costat d’un camp de gira-sols podrà visitar-se posteriorment a la Sala d’Art Jove de Barcelona, a la Casa de la Generalitat de Perpinyà i a Ca l’Anita de Roses.

Marta R. Chust (Barcelona, 1995) Viu i treballa a Girona. Graduada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, complementa la seva formació amb estudis en d’Antropologia i Etnografia per la mateixa universitat.

La seva pràctica, a cavall entre la investigació i la producció artística, sorgeix com a resposta a les condicions d’un context específic. A partir de les diferents realitats d’un lloc, posa en diàleg les contradiccions, les situacions enteses com a habituals i les identitats construïdes del marc on s’inscriuen.

Ha realitzat residències artístiques a la Casa Tres Patios (Medellin, Colòmbia) amb el suport de la Sala d’Art Jove (Barcelona) i a Rad’Art (Itàlia) i ha participat en exposicions col·lectives al Centre d’Art Santa Mònica (Barcelona) i al Bòlit, Centre d’Art Contemporani Girona, entre d’altres.

Des de l’any 2015, i paral·lelament a la seva pràctica individual, treballa conjuntament amb Roc Domingo Puig (Lleida, 1992) en el desenvolupament de processos de producció i investigació artística com Pedra i plàstic, una proposta que se centra en el desplegament de la tecnologia d’internet d’alta velocitat sobre el territori, focalitzada en un primer estadi en el context de les afectacions d’aquest desplegament al Pirineu català i desenvolupat en residència al Konvent 0 de Lleida, a Cultural Rizoma de Celrà i que tindrà la seva continuïtat gràcies a la Beca d’Art i Natura que atorga el Centre d’Art La Panera de Lleida en el marc de les residències al CAN Farrera. En el camp educatiu, actualment estan desenvolupant L’anomalia, una proposta de mediació basada en les exposicions de l’Institut d’Estudis Ilerdencs dels anys 2021 i 2022.

L’exposició es podrà visitar del 18 de febrer al 4 d'abril al Museu de la Mediterrània.

Divendres
feb