Desembre 2017
week 48 1 2 3
"Sinècdoques femenines" de Laura Salvador

Laura SalvadoEl Museu de la Mediterrània continua el cicle d’art CAMINS amb una exposició de Laura Salvador titulada Sinècdoques femenines que s’inaugurarà dissabte 16 de maig a les 18h. Una exposició que recull les percepcions i emocions com un mitjà i receptacle de la realitat exterior, per exposar una reflexió sobre la identitat de la dona en relació amb la societat, centrant-se en els coneixements de la identitat sexual, l’amor i la maternitat entesos com a creació i destrucció.

Sinècdoques femenines parla del cos femení i la percepció que en tenim. D’aquí la necessitat de reduir el cos a una presentació, sense condicionants sexuals, amb la intenció de deixar de percebre la dona com un simple cos-objecte supeditat per la mirada masculina. Tenint en compte un dels arguments principals de l’artista, “el cos és un conducte que comunica el nostre interior amb l’exterior”, l’obra de Laura Salvador és en gran part autobiogràfica.

El conjunt final es compon de diversos fragments anatòmics, quasi com si es tractés de les peces d’un trencaclosques, on cadascun d’aquests “cossos fragment” va buscant un altre fragment amb qui unir-se. Una mirada poètica a la dona, en especial a la seva feminitat i a la pròpia capacitat creadora.

Laura Salvador (Barcelona, 1976) als divuit anys i desprès d’estudiar una temporada Ciències Econòmiques i Empresarials fa un gir a la seva vida i comença Belles Arts on es llicenciarà el 2002 a la UB. El 2001 realitza la seva primera exposició individual a Els Lluïsos de Gràcia a Barcelona i posteriorment a galeries, museus i espais diversos d’Espanya, França i Finlàndia. Una carrera professional on els eixos fonamentals de l’obra de la Laura venen donats pels conceptes que envolten la família, els estereotips femenins, la cerca d’una mirada particular no supeditada per la mirada masculina i principalment, la connexió entra la pròpia experiència i el pensament.