Juny 2017
week 26 26 27 28 29 30
Trobades de Música Mediterrània 2017. Un mar d'exilis
portadaweb
La Mediterrània és, sens dubte, un mar d’exili. La seva història és una narració contínua de moviments de persones que fugen de la guerra, la misèria, la intolerància o la repressió. Per desgràcia, el fenomen és plenament actual, i en aquest moment el nostre mar és escenari d’un trist espectacle que ens té corpresos i indignats.

Des de les XII Trobades de Música Mediterrània, que tindran lloc el 30, 31 de març i l’1 d’abril, volem posar en valor la riquesa cultural i humana que aporta qualsevol persona que arriba a casa nostra havent abandonat tot el que tenia. Per això enguany ens centrarem en músiques d’exilis actuals o recents, mostrant les veus, músiques i danses de Palestins, grecs, kurds sirians i armenis, tot recordant, alhora, el nostre propi passat, no gaire llunyà, de fugides i camps indignes sobre la sorra de les platges.

Els qui fugen de casa seva, arriscant tot el que tenen, deixen enrere un passat que sovint ja no retrobaran. Emperò, al mateix temps, entre el seu pobre equipatge, hi duen un llegat immaterial que per la seva lleugeresa sí que poden transportar: la seva cultura i la seva llengua, les músiques, contes, danses i tantes altres coses que no ocupen espai. Amb el temps, aquests petits tresors mudaran, es barrejaran, es transformaran i canviaran de color. El forçós viatge pot ser, doncs, el punt d’inici de quelcom nou i molt valuós. Un potencial d’enriquiment que no ens hem de deixar perdre per prejudicis i pors.