Gener 2018
week 5 29 30 31
Presentació "Fer de Músic" 2017
20 de gener fer de músicEl Museu de la Mediterrània organitza, dissabte 20 de gener a les 18 h a l'Auditori del Museu, la presentació de les gravacions dutes a terme durant el 2017 del Fer de Músic, amb la presentació d'un doble DVD que inclou també les gravacions del 2016.

Fer de Músic és el
projecte de recerca que pretén recuperar i donar a conèixer, a través de la memòria oral, la feina dels músics de les cobles orquestres.

L'any 2017 s'han enregistrat entrevistes als músics:

- Tomàs Bahí i Martí (Corçà 1935). Instrumentista de tible.
- Antoni Ros Marbà (L’Hospitalet de Llobregat 1937). Director d’orquestra i compositor.
- Santi Arisa (Manresa 1947) Instrumentista de bateria i compositor.
- Josep Maria Serracant (Sabadell 1946) Compositor.

El Museu de la Mediterrània continua amb aquest projecte de recerca, que pretén recuperar i donar a conèixer, a través de la memòria oral, la feina dels músics de les cobles orquestres (les formacions musicals més antigues del país) que han viscut el canvi en l'ofici, en el seu repertori, en les festes i tradicions, en els costums de la societat... El projecte Fer de Músic, a més de recuperar i difondre la memòria oral, vol ser un espai de reflexió en el món dels músics de les cobles orquestres.

Aprofitant el benentès, el Centre de Documentació, impulsor del projecte oferirà una visita guiada al Centre de Documentació per conèixer l'extens fons documental que custodia, entre ells el fons de Vicenç Bou, Ricard Viladesau o Pere Rigau. La visita serà a les 17h, per part de la seva responsable i cal inscriure's al correu Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la