Abril 2018
week 13 1
week 18 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Torroella de Montgrí ret homenatge a Ricard Viladesau
portada cdTorroella de Montgrí ret homenatge a Ricard Viladesau aquest dissabte 10 de març, amb una jornada sobre el món de la tenora (de 11 a 14 h) al Museu de la Mediterrània i un concert presentació del doble CD de la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona homenatge a Ricard Viladesau a les 19 h a l' Auditori Teatre Espai Ter

Enguany es commemora el centenari del naixement del músic i compositor Ricard Viladesau i Caner (1918 - 2005), un dels millors instrumentistes de la tenora de tots els temps, que va tenir amb la vila de Torroella un vincle especial.

En el marc d’aquesta commemoració, el Museu de la Mediterrània ha organitzat l'exposició Viladesau. El príncep de la tenora que podrà visitar-se fins l’1 de maig. En paral·lel s’organitzen diverses activitats complementàries a la mostra, el proper dissabte 10 de març es concentren les principals activitats de l’any Viladesau a Torroella.

Jornada "El món de la tenora" al Museu de la Mediterrània

9. 10 de març. Jornada Tenora

En motiu de l’exposició “Viladesau. El príncep de la tenora” el Museu del a Mediterrània organitza una jornada per conèixer millor la tenora, un dels instruments més representatius de la música catalana, veritable protagonista en les sardanes i amb el qual el mestre Viladesau va excel·lir.

El 1849 es presentava a Perpinyà un nou instrument que esdevindria cabdal pel món de la música: la tenora. Des del seu naixement, la tenora es vinculà tan íntimament amb la cobla i la sardana, que la seva història va tenir un creixement quasi paral·lel. En motiu del centenari del naixement de Ricard Viladesau, un virtuós de la tenora, us convidem a conèixer més a fons aquest instrument. En concret, es presentaran tres recerques i investigacions que ens descobriran diferents aspectes relacionats amb aquest instrument.

11.00 h Benvinguda
11.15 h Pep Ventura, un arquetip de músic romàntic, a càrrec d'Anna Costal
11.45 h La tenora i el tible: un segle i mig de canvis, a càrrec de Núria Bonet
12.15 h Presentació del nou Mètode bàsic per a l’estudi de la tenora, a càrrec de Jaume Vilà

A la 13.00 h s’aprofitarà la jornada per a realitzar a tots els assistents una visita guiada a l’exposició Viladesau. El príncep de la tenora a càrrec del seu comissari, Jordi Molina, músic i tenora.

Concert de la Cobla Sant Jordi, Viladesau. Sardanes i sardanes obligades a l’Espai Ter presentació del doble CD homenatge a Ricard Viladesau.

Coblasantjordiweb

El Museu de la Mediterrània i l’Auditori Teatre Espai Ter organitzen un concert inèdit, la presentació en exclusiva d'un doble CD homenatge al mestre Ricard Viladesau, enregistrat per la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona, a les 19 h a l’Espai Ter.

Es tracte d’un disc de sardanes i un disc de sardanes obligades. Viladesau, a banda de tenir una producció de sardanes de molta qualitat i conegudes pel públic, també és conegut perquè és el compositor que més sardanes obligades a fet, per a tots els instruments de la cobla. La producció musical del doble CD ha anat a càrrec de Jordi Molina, intèrpret de tenora i compositor, deixeble de Ricard Viladesau.

En el marc del concert a l’Espai Ter es posarà a la venda el doble CD homenatge a Ricard Viladesau, amb una oferta exclusiva pels assistents. Posteriorment al concert es podrà adquirir aquest CD al Museu de la Mediterrània i a l’Espai Ter.

El concert de la Cobla Sant Jordi a l’Espai Ter tindrà una durada de 90 minuts, amb una mitja part de 10 minuts. Hi haurà servei de bar a càrrec de El Ginjoler.