Juny 2018
week 22 1 2 3
week 26 25 26 27 28 29 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Desenterrant l'Empordà. Conferència: "Redescobrint la ciutat ibèrica d'Ullastret"
retall cartell ullastret2El Museu de la Mediterrània inicia el segon cicle de conferències entorn l'arqueologia de l'Empordà, sota la denominació Desenterrant l'Empordà. El Dimecres 2 de maig a les 19.00 h a l'auditori del Museu, tindra lloc la primera conferència "Redescobrint la ciutat ibèrica d’Ullastret: el fossat defensiu i altres novetats de la recerca arqueològica" a càrrec de Ferran Codina, Gabriel de Prado del MAC-Ullastret.

Ullastret ens té acostumats a troballes sorprenents. Entre els mesos de novembre de 2017 i març de 2018, en una nova excavació al fossat defensiu del Puig de Sant Andreu, s’ha recuperat l’estructura d’aquest important element en un tram de 130 m. Aquesta excavació, a més d’aportar una visió més profunda del fossat, ha permès recuperar alguns objectes de gran interès com ara una petita peça de plom. La peculiaritat d’aquesta és que en ella hi ha gravada una inscripció ibèrica. Un objecte excepcional que podria aportar nova llum sobre l’escriptura dels ibers.

Encara ara en investigació, dos dels seus responsables, en Ferran Codina i Gabriel de Prado, en parlaran de primera mà sobre la importància d’aquesta descoberta i ens donaran pistes sobre els últims detalls de la seva investigació.

Una conferència oberta i gratuïta a la que us convidem a participar.