Setembre 2018
week 35 1 2

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
El Museu de la Mediterrània acull una trobada europea per a la conservació de llacunes
27. 19 de maig. Inauguració expo LIFEEls pròxims 22, 23 i 24 de maig, el Museu de la Mediterrània acollirà el 8th European Pond Conservation Network Workshop (EPCN: Xarxa Europea per a la Conservació de Llacunes), una de les principals trobades europees de científics i gestors d’aquest tipus d’espais naturals. Està organitzada per l’Institut d’Ecologia Aquàtica de la Universitat de Girona, i rep el suport del Museu de la Mediterrània i l’Ajuntament de Torroella de Montgrí.

En aquesta trobada, hi assistiran més de 70 persones que provenen de 15 països diferents (Alemanya, Regne Unit, Àustria, Bèlgica, Croàcia, França, Hongria, Israel, Itàlia, Letònia, Malta, Nigèria, Polònia, Portugal i Espanya), que presentaran i assistiran a una seixantena de comunicacions.

En aquestes comunicacions, es discutirà entorn aquests sistemes lacustres, a través de sessions especialitzades i abordaran la resposta de l’ecosistema al canvi global i la identificació de factors claus que regeixen la seva biodiversitat des del punt de vista ecològic i de conservació.

Aquest congrés ha estat inclòs dins la programació de la European Green Week (Setmana Verda Europea), una iniciativa que vol explorar com la Unió Europea (UE) contribueix a la millora de les ciutats com espais per viure i treballar i que té el seu eix en una cimera de Ciutats Verdes que s’organitzarà a Brussel·les.

EPCN LOGO RGBPel que fa al projecte Life Pletera, tindrà una presència destacada al EPCN, ja que s’hi presentaran set comunicacions científiques sobre l’estat d’aquesta maresma, on es discutiran els últims resultats del projecte. A més, el darrer dia d’aquesta trobada internacional, es portarà a terme el V Seminari Recerca i Territori, que organitza periòdicament la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis de la Universitat de Girona.

Enguany, aquesta jornada es dedicarà a la gestió i restauració de llacunes i es presentaran els resultats del projecte Life Pletera. El seminari es clourà amb una conferència de Ricard Pié, l’arquitecte que va redactar la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana de Torroella de Montgrí, que va canviar la qualificació del sòl de la Pletera, el pas previ imprescindible per la seva desurbanització i restauració.

Durant el seminari, també es presentarà el desè volum de la col·lecció Recerca i Territori, un monogràfic titulat Gestió i restauració de llacunes costaneres mediterrànies a Europa, que inclou diferents exemples de gestió i restauració de llacunes costaneres mediterrànies, com les de Venècia, l’Albufera de València o els Aiguamolls de l’Empordà i el Baix Ter.