Desembre 2018
week 48 1 2
week 1 31

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
El Museu de la Mediterrània fomenta la creació artística amb "Ocells al cap"
Taller dOcells al cap a Flare 3 Newcastle 2017. Fotògraf Arto PolusEl Museu de la Mediterrània es convertirà, el 29 i 30 de juny, en un laboratori experimental que acollirà Ocells al Cap (Birds in the Head), un grup de dones artistes de diferents disciplines i nacionalitats que treballen per investigar a través de l'art de la performance, noves formes de comunicació intuïtives i telepàtiques en grup.

Fruit d'aquesta trobada d'investigació experimental, "Ocells al Cap" oferiran dues activitats gratuïtes al Museu: un taller per a dones, el divendres 29 de juny a les 18 h i una performance anomenada "Us estàvem esperant", dissabte 30 de juny a les 19 h, oberta a tots els públics.

El grup desenvolupa performances que obren al públic la possibilitat de poder-hi participar. Amb la intenció que els interessats puguin participar en la construcció dels continguts de l’obra artística alhora que planteja els avantatges de no saber què passarà i l’absència de protagonistes.

El taller planteja la importància del silenci i l’escolta com a maneres de tornar a connectar amb el coneixement interior i la intuïció. Es treballarà en grup per a desenvolupar la improvisació i la espontaneïtat.

La performance “Us estàvem Esperant”, és una obra artística que ofereix al públic una oportunitat de realitzar una pregunta. Llavors comença una conversa no-verbal i improvisada mitjançant la accions del grup d’artistes tot creant una peça d’art.

ocells al cap us estavem esperant

Aquesta activitat està inclosa en el cicle Camins Propers, a cura de Mar Serinyà, que neix amb la necessitat de descobrir i conèixer aquells artistes que es troben a la nostra zona i als seus voltants, amb la voluntat d’acostar-los al públic i fomentar la creació d’art contemporani. Un cicle que vol mostrar la diversitat i la multidisciplinarietat dels llenguatges artístics a la vegada, que vol anar mes enllà, tot buscant la transversalitat amb altres disciplines.

Aquest laboratori experimental d’”Ocells al cap” està vinculat a l'exposició: “Mapes efímers. Complicitats i sincronies”, de Denys Blacker al Bòlit Centre d'Art Contemporani de Girona, del 15 de juny al 2 de setembre de 2018.