Setembre 2018
week 35 1 2

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Museu de la Mediterrània, una experiència educativa singular
imatge educatives webAquest setembre s’inicia un nou curs escolar, i el Museu de la Mediterrània ofereix l’oportunitat de descobrir el Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter d’una manera didàctica, dinamitzada i adaptada als diferents nivells educatius amb les propostes educatives 2018 - 2019.

A partir de visites guiades a l’exposició permanent del Museu de la Mediterrània, sortides al territori més proper i tallers experimentals s’ofereix un gran nombre d’activitats per tenir una experiència educativa singular.

El Museu de la Mediterrània centra la seva proposta educativa en tres grans eixos: apropar-se al Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter, emocionar-se amb les valors del patrimoni natural i cultural del territori i viure l’essència de la Mediterrània amb els cinc sentits.

La principal novetat d’aquest curs és el treball que s’ha realitzat per tal de poder oferir diferents visites i sortides de forma dinamitzada. Amb aquest treball s’intenta que l’alumne no sigui un espectador de l’activitat sinó que a mesura que es vagi desenvolupant participi i aprengui de forma contínua i motivada. Un matí a l’edat mitjana amb la Caterina i en Genís per educació primària o El Castell del Montgrí, pedra a pedra per ESO en són un exemple. També s’ha treballat la dinamització de la visita a l’exposició permanent del museu des d’educació infantil fins a Batxillerat.

Aquest curs escolar també ve amb algunes activitats noves: les Essències Mediterrànies per Educació Infantil, El sender dels sentits per Educació Primària o Els rastres dels vertebrats del parc natural i el taller d’aus nocturnes per alguns nivells de primària i ESO.

L’objectiu de l’àrea educativa del Museu de la Mediterrània és que els alumnes i els professors, mitjançant les activitats que se’ls hi ofereix, puguin gaudir d’una gran experiència que les hi pugui consolidar els continguts ensenyats a classe d’una manera didàctica, educativa i dinamitzada.