Setembre 2018
week 35 1 2

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
XV Jornada Ernest Lluch. Autoritarisme i populisme, avui.
Cartell
El Museu de la Mediterrània i la Fundació Ernest Lluch organitzen la XV Jornada Ernest Lluch, enguany sota la denominació Autoritarisme i populisme, avuidissabte 6 d’octubre de 11 a 14 h a l'auditori del Museu de la Mediterrània.

En aquest XV edició de la Jornada Ernest Lluch de Torroella de Montgrí, ens plantegem analitzar l’impacte de l’onada autoritària al món occidental. L’alarma que s’encenia a la perifèria de la UE amb Rússia i Turquia ha traspassat fronteres i s’està instaurant perillosament dins del cor de la UE amb casos com els d’Àustria i Itàlia. A l’altre costat de l’Atlàntic, la victòria de Donald Trump en les eleccions del 2016 també ha donat ales a les conviccions restrictives i autoritàries als EUA. Unes polítiques que tenen una premissa que es compleix ara i que també es va donar en la intensitat política del període d’entreguerres: la legitimació popular via urnes de posicionaments marcadament autoritaris i retrògrad en llibertats.

Aquestes i moltes altres qüestions seran abordades en les dues ponències i la taula rodona posterior que comptaran amb la participació de la politòloga Paola Lo Cascio, l’historiador Xavier Casals i el periodista Josep Martinoy.