Novembre 2018
week 48 26 27 28 29 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
El Museu de la Mediterrània participa en el "Som Cultura"
Esomcultural Museu de la Mediterrània forma part del Club de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Des de fa tres anys, aquest club organitza el mes de novembre el “Som Cultura”. Aquesta és una acció que pretén estimular l’interès i el consum cultural tant dels habitants locals com dels visitants, sorprendre amb propostes culturals innovadores i reivindicar el patrimoni monumental, artístic i tradicional de les comarques gironines.

En el marc del "Som Cultura" el museu organitza la visita guiada “La guerra de l’arròs: una història de novel·la”, dissabte 3 de novembre a les 12 h a Torroella de Montgrí; i participa en l'activitat "Els museus surten al carrer", amb el taller "Construïm el Castell del Montgrí", a Sant Feliu de Guíxols, també dissabte 3 de novembre a partir de 2/4 d'11 del matí a la placeta de Sant Joan, organitzada per la Xarxa de Museus de les Comarques Gironines.

Visita "La guerra de l'arròs: una història de novel·la"
Dissabte 3 de novembre a les 12 h
Torroella de Montgrí

guerradearrosweb
Estem a principis del 1899 i dos pobles veïns de l’Empordà, Torroella de Montgrí i Pals, estan a punt d’iniciar un veritable enfrontament social. La causa, una llarga problemàtica, el conreu de l’arròs. Recorreu amb nosaltres els carrers i palaus de Torroella i descobriu una història d’enveges, fam, epidèmies i dos personatges enfrontats que van néixer a la mateixa casa. Per un costat, Robert de Robert i Surís, fill de l’amo; per un altre, Pere Coll i Rigau, fill del masover.

Una història d’intrigues i ambicions d’inici de segle XX a l’Empordanet!
Completa la visita guiada amb el pack gastronòmic de l'arròs al restaurant del Palau Lo Mirador.

Més informació: www.museudelamediterrania.cat
Visita guiada 5 € - Visita guiada més menú de l'arròs 30 €
Places limitades, per aquest motiu cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon
972 75 51 80 o al correu  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la .

Organitza: Museu de la Mediterrània, SB Creacions i Palau Lo Mirador

Els museus surten al carrer
Dissabte 3 de novembre a 2/4 de 11
Sant Feliu de Guíxols
Gmuseuscarrer
Els museus surten al carrer. Aquesta activitat es celebrarà a Sant Feliu de Guíxols, a la placeta de Sant Joan, organitzada per la Xarxa de Museus de les Comarques Gironines.

En què consisteix? Doncs en la celebració d’una veritable marató de tallers que permeten descobrir de manera lúdica, pedagògica i divertida el patrimoni del nostre territori. Els tallers que es celebraran a partir de 2/4 d’11 del matí, que són tots de participació gratuïta, són els següents: Taller d’Amulets romans (MAC-Empúries), Els arcs de la Catedral (Tresor de la Catedral de Girona), Fem mandales de fil (Museu del Joguet de Catalunya),Taller de mòlta de gra (MAC-Ullastret), Fem un xai i fes de monjo copista (Museu etnogràfic de Ripoll), Descobrim la Història del 3D (Museu del Cinema), Fem mosaics! (MAC- Girona), Caps i cordes amb Txitxarra, fem nusos mariners! (Museu de la Pesca), Confecció i impressió d’una llibreta de cordill (Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols), Creem un joc de taula de suro!(Museu del Suro de Palafrugell), Pinta la teva rajola de ceràmica (Terracotta Museu), Pintem sense colors (Museu d’Art de Girona), Construïm el Castell de Montgrí (Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí) i Construïm barquetes de suro (Museu de l’anxova i la sal de l’Escala).