Novembre 2018
week 48 26 27 28 29 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Inauguració de "PAUSA" de Jordi Mitjà
JordiMitja Dispersio PrimeraPedraEl Museu de la Mediterrània inaugura l’exposició “PAUSA” de Jordi Mitjà, divendres 9 de novembre a les 19 h, a l’Espai Montgrí.

El treball de Jordi Mitjà es caracteritza per ser formalment heterogeni, ple de contingut i crítica social i a la vegada sensible i poètic, trobant les seves fonts en imatges de la vida quotidiana que l’artista registra contínuament.

L’exposició es podrà visitar gratuïtament fins el 4 de febrer de 2019 a l’Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània.

“PAUSA” de Jordi Mitjà

Amb aquesta mostra Jordi Mitjà proposa fer una revisió d'algunes obres anteriors i mostrar-ne d'altres que, per la raó que sigui, no han estat exposades. La particularitat de l'encàrrec i la seva urgència ha fet que l'artista decideixi parar, mirar al seu voltant i practicar una mena d'estratègia desconeguda per ell: no produir una exposició des de zero. Un projecte d'aquest format a Torroella de Montgrí li ha permès un cert alentiment i sobretot repensar estratègicament els continguts que ha dut a terme darrerament.

Per "PAUSA", que és alhora títol i propòsit, ha escollit com a detonant de l'exposició un treball icònic dins de la seva trajectòria, "Dispersió de la primera pedra", un inflable que no s'ha tornat a exposar a Catalunya des de la seva creació. Aquesta "PAUSA" autoimposada, és, en certa manera, una bona excusa per mostrar alguns treballs que estan impregnats d'idees com: no dir res, fer un silenci, parar-se a pensar, deixar de fer, recuperar allò que guardem dins del calaix, o simplement, qualsevol forma de renúncia que impregni les accions i les obres. Renunciar no ha de ser necessàriament negatiu, "pausa" i "renuncia" són conceptes diferents, però d'alguna manera Jordi Mitjà ha volgut posar aquestes idees en relleu, vincular-les, jugar-hi, i en la mida del possible, revertir-les.

JordiMitja Posicio RenunciaA través d'obres amb una gran varietat de disciplines: escultura, fotografia, escriptura, dibuix, instal·lació o performance, Jordi Mitjà ha establert un sistema de treball propi. La majoria de les seves obres impliquen l'aparició d'objectes, situacions i sistemes específics relacionats amb l'espai on es desplega el seu treball.

Cada nou projecte forma part d'aquest procés autònom que es basa en un mètode de treball dislèxic, d'evolució constant i erràtic. En els seus processos de treball, l'artista qüestiona i capgira els fonaments de la creació, els mecanismes de percepció i aprehensió de les obres i els contextos que trepitja. Jordi Mitjà indaga en llenguatges, sovint enigmàtics per ell mateix, s'apropia d'elements i genera situacions que convoquen a l'espectador a una participació activa, oferint-los la possibilitat de continuar les narratives que proposa.

A l’exposició 'PAUSA' de Jordi Mitjà a l’Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània, el visitant trobarà diferents tipus d’obres i suports: el dibuix Gest petrificat. Jordi Mitjà, 2014 - Tècnica mixta sobre dos papers; les fotografies, Migdiada impresa. Jordi Mitjà, 2018 - Fotografia en blanc i negre amb marc. Impressió sobre paper baritat, i Renúncia en ferm. Jordi Mitjà, 2018 - Fotografia en blanc i negre amb marc. Impressió sobre paper baritat; una maqueta per un projecte d'escultura pública mai realitzat, Museu en precari. Jordi Mitjà, 2018 - Fusta de pi pintada amb tinta, tub de metall i estructura amb fusta de roure; a part de documentació inèdita d'un projecte icònic Dispersió de la primera pedra. Jordi Mitjà, 2012 - Inflable i peanya amb documentació sobre la peça; i finalment les escultures: Perdre les formes. Jordi Mitjà, 2018 - Escaiola i peanya. Pensar com seran els fòssils del futur. Jordi Mitjà, 2018 - Terracota d'alta temperatura, silicona, resina d'epoxi i base de metall; Poliestirè expandit fòssil. Supòsit en suspensió. Jordi Mitjà, 2018 - Terracota, tinta, silicona i cable d’acer. Parar els cops. Jordi Mitjà, 2018 - Terracota d'alta temperatura, silicona i barra de metall, Els impactes. Jordi Mitjà, 2018 - Terracota d'alta temperatura, silicona, resina d’epoxi i suport metàl·lic. A part s'adaptarà un espai per desar catàlegs i llibres de l’artista per tal de fer més entenedor i accessible el treball.

El Museu de la Mediterrània no serà l’únic espai de Torroella que acollirà l’obra de Jordi Mitjà. El dia 18 de novembre a les 12h a La Sala de Torroella de Montgrí i dins el LÚCID, l’autor inaugurarà l'exposició "OFICINA" juntament amb la presentació del llibre “W” a càrrec de Gabriel Ventura.

Jordi Mitjà

El treball de Jordi Mitjà per ser formalment heterogeni, ple de contingut i crítica social i a la vegada sensible i poètic, trobant les seves fonts en imatges de la vida quotidiana que l’artista registra contínuament. Col·lecciona experiències, imatges, inventa situacions, indaga en arxius, i proposa accions per examinar les reaccions humanes més simples davant de situacions imprevistes. Extreu i inventa a partir de la realitat, bé a través d’un tractament fílmic, bé creant publicacions o objectes, les seves propostes susciten qüestions sobre l’individu, els comportaments socials i l’art.

Ha exposat individualment a la Fundació Suñol (Barcelona), Espai 13 - Fundació Joan Miró (Bòlit Centre d'Art Contemporani (Girona)... La seva obra ha estat exhibida en exposicions col·lectives al MACBA (Barcelona), CA2M (Madrid), Museo de Arte de México (Ciudad de México), Centre d'Art la Panera (Lleida), entre d'altres.