Leptogorgia sarmentosa

Fons ciències naturals

Nom de l’objecte: Leptogorgia sarmentosa

Descripció de l’objecte:

Organisme marí de color ataronjat que pertany a la família de les gorgònies. A través de dos ramificacions principals crea tot un arbre de fines branques. La seva subjecció natural ha de respondre a un objecte fixe com roques del sòl marí, petxines, etc. Aquesta espècie pertany a la família de les gorgònies formen part igual que els coralls del fílum de les Cnidaries. La podem localitzar entre els 15 i els 30 metres de profunditat, se’n poden localitzar a les Illes Medes i a la costa del Mediterrani. Aquesta espècie també respon a Lophogorgia ceratophyta (Linnaeus) F. Gorgoniidae (1).

(1). Gili, J.M (1982). Fauna de cnidaris de les Illes Medes. Treballs de la Institució Catalana d’Història Natural, 10, 1-175.

Fitxa tècnica:

Fons de Reserva

Activitats relacionades:

La Peça
Divulgació de peces del museu
Del 07.02.19 al 09.04.20