El Museu de la Mediterrània

Un espai de tothom i per a tothom

El Museu de la Mediterrània s’ha concebut com un espai participatiu, obert, de tothom i per a tothom, que incorpora la descoberta de la Mediterrània amb els cinc sentits, amb el fil conductor dels sons i les músiques. Els sons en tant que poden mostrar-nos el medi natural mediterrani i les músiques que són el testimoni del paper de l'ésser humà a l’espai.

Visita 360º

Paral·lelament, al visitant se li planteja una visió crítica i reflexiva. No es tracta només de cantar les lloances d'una mediterrània imaginària sinó la d'un espai que pateix moltes fissures: guerres que no s'acaben, problemes d'entesa, un medi maltractat... davant d'això es vol persuadir de la necessitat de diàleg i d'entesa en la immediatesa del nostre dia a dia i provocar al visitant reaccions que permetin adoptar una actitud crítica del món que ens envolta.

Pati del Museu de la Mediterrània | © Museu de la Mediterrània

Missió i objectius

El Pla de Museus de Calatunya (2017) impulsa que totes les institucions museístiques del país disposin d'un Pla estratègic. L'any 2021 s'ha presentat el Pla estratègic del Museu de la Mediterrània que ha permès dissenyar la direcció del museu pels propers anys.

Els estatuts de l’OA Can Quintana – Museu de la Mediterrània diuen: “La finalitat de l'organisme és la salvaguarda, la protecció i la difusió del patrimoni i del paisatge de Torroella de Montgrí i del Baix Ter amb una proposta cultural, educativa i de desenvolupament local que pretén singularitzar el territori i les persones que hi vivim en clau mediterrània entenent que som el resultat d'una cultura amb un paisatge humà que és el fruit d'uns intercanvis constants amb la Mediterrània. En l'elaboració del seu discurs el centre afavorirà els valors de l'entesa, de l'equitat i de la pau. Els eixos de treball del centre seran: el territori, la música, les arts i la cultura afavorint sempre el valors de l'entesa, de l'equitat i de la pau.