Fíbula de bronze

Fons arqueològic

Nom de l’objecte: Fíbula de bronze

Descripció de l’objecte:

La fíbula és una paraula que procedeix del llatí, fibula, -ae, i engloba les peces metàl·liques utilitzades en l’antiguitat per subjectar i unir les robes que creaven un vestit. Correspondrien als avantpassats dels botons, ja que aquests fins al període medieval no apareixen com a tals. Les fíbules eren utilitzades pels pobles de l’antiguitat, hi ha exemples de fíbules gregues, fenícies, celtes, etrusques, ibèriques, romanes, etc. Presenten una gran variabilitat de formes i decoracions. El metall per excel·lència en la fabricació de fíbules és el bronze, tot i que també a n’hi ha fetes d’or i de plata. Les formes de les fíbules són diverses depenen del seu origen i període. El nostre exemplar de bronze presenta un pont arrodonit i l’agulla mòbil en direcció al pont en angle per encaixar en l’orifici de l’altre extrem. No presenta decoració.

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Fíbula

Núm. Inventari

Cronologia

Segle III aC-I dC

45 x 15 mm

Material i tècnica

Procedència

Camp de la Gruta (Torroella de Montgrí)

Context d’ús

Objecte d’ús personal, arqueologia