Aixa de fibrolita

Fons arqueològic

Nom de l’objecte: Aixa de fibrolita

Descripció de l’objecte:

Fragment d'aixa neolítica o calcolítica de color verdós. La roca escollida per fabricar-la correspon a la fibrolita. Es troba totalment polida, per ambdues cares, i presenta una secció biconvexa i trencada per la part del taló. La part del tall és esmolat. Pel seu ús complet la peça de fibrolita aniria amb un mànec. La troballa es va realitzar al jaciment de Puig Mascaró, turó ubicat al Baix Empordà, al sud del terme municipal de Torroella de Montgrí. La ubicació d’aquest jaciment es troba entorn a 1 km de distància del jaciment de la Fonollera. El jaciment de Puig Mascaró s’identifica com a tal el 1969 de la mà del sr. Àlvar Geli. Tot i que aquests tipus d'aixa se l’associa al món neolític i/o del calcolític el jaciment de Puig Mascaró presenta una cronologia del Bronze Final (1200 – 650 aC) tot i presentar una fase més antiga en la qual s’ubicaria l'aixa de fibrolita.

L'aixa apareix publicada en l’article de E. Pons i J. Tarrús del 1980 “Prospeccions arqueològiques al jaciment prehistòric de Puig Mascaró” dins Cypsela III, Girona, pp.67-98, fig. 58. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3421032

Fitxa tècnica:

Activitats relacionades:
Barral de terrissa o obra negra | © Museu de la Mediterrània
La Peça
Divulgació de peces del museu
Del dj. 07.02.19 al dj. 05.12.24