Corallium rubrum

Fons de ciències naturals

Nom de l’objecte: Corallium rubrum

Descripció de l’objecte:

Organisme marí de color vermell i/o rosat que pertany a espècie d’antozou octacoral·li de l’ordre Alycyonacea de la família dels coral·lids. La imatge ens mostra l’esquelet calcari creat pels pòlips que viuen en colònies amb forma arborescent. Els pòlips presenten 8 tentacles i formen colònies rígides amb un creixement lent i amb tendència a la ramificació. Els pòlips són blancs o transparents i es retrauen quan són tocats o arrencats. Per això en el nostre exemplar els pòlips no es poden observar. El pòlip té uns mil·límetres de diàmetre i té la capacitat de fixar sobre els seus teixits el calci que troba dissolt al mar i crear les estructures rígides. El seu ritme de creixement és de 3 a 5 mil·límetres per any. L’hàbitat del corall vermell ha de tenir molt poca lluminositat, un terreny dur per subjectar-se i corrents marins per poder obtenir l’aliment necessari. La seva localització principalment és a la conca occidental del Mediterrani, des del Marroc, la península Ibèrica, França, Sardenya, Itàlia, Algèria i Grècia. També se’l pot trobar en la costa atlàntica del Marroc, les Canàries i la península Ibèrica.

WoRMS (2020): Corallium rubrum (Linnaeus, 1758).

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Corallium rubrum

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

9 x 10 x 7 cm

Procedència

Museu del Montgrí i del Baix Ter

Data ingrés

Font ingrés

Adquisició per l’exposició permanent del museu del 1983