Homola barbata

Fons de ciències naturals

Nom de l’objecte: Homola barbata

Descripció de l’objecte:

Organisme marí de la família dels crustacis de l’ordre dels decàpodes. Com el seu nom indica aquest tipus de cranc presenten 10 potes, en la fotografia només s’aprecien les potes més allargada en forma de pinces anomenades quela. És una espècie de mida generalment petita, amb una longitud mitjana de la closca d’uns 2’5 cm i una longitud màxima de 4-5 cm. El cefalotòrax (el cos) és més llarg que ample i està recobert d’un pèl dens, principalment marró, en alguns casos gris, vermellós o ataronjat. El pèl és present a les potes, mentre que la zona entre els ulls i el front és espinosa. Com a lloc d’hàbitat prefereix els fons fangosos o sorrencs on es pot camuflar fàcilment. Se la pot torbar entre els 50 i els 100 m de profunditat. La seva localització s’estén tot l’oceà Atlàntic i en el mar Mediterrània.

WoRMS (2020): Homola barbata (Fabricius, 1793)

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Homola barbata

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

Procedència

Museu del Montgrí i del Baix Ter

Data ingrés

Font ingrés

Adquisició per l’exposició permanent del museu del 1983