Balança de braços iguals

Fons etnològic

Nom de l’objecte: Balança de braços iguals

Descripció de l’objecte:

La balança és un instrument de mesura per avaluar el pes o la massa de diferents materials. Les balances poden ser de tipus mecànic o electròniques. El nostre exemplar és de tipus mecànic i de braços iguals amb dos plats que pengen en els extrems d’una tija que descansa sobre el seu punt mig. L’objecte a pesar es col·loca en un dels plats mentre que en l’altre s’hi col·loquen els pesos. Els pesos tenen una massa coneguda. L’agulla, la peça situada al mig dels braços, és la que ha de quedar en equilibri per poder obtenir el pes de l’objecte a mesurar. Per obtenir el pes es comparant masses, ja que s’equilibra els pesos d’ambdós cossos. Aquest exemplar no presenta suport però si un ganxo per poder penjar-la i poder-la utilitzar. Hi ha diversos oficis que podien utilitzar aquest tipus de balança, sobretot se l’associa als flequers.

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Balança de braços iguals

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

Dimensions

73 x 65 x 29 cm i els plats 28 cm de diàmetre

Material i tècnica

Ferro

Procedència

Torroella de Montgrí