Caryophyllia smithii

Fons de ciències naturals

Nom de l’objecte: Caryophyllia smithii

Descripció de l’objecte:

La imatge ens mostra dos esquelets de Caryophyllia smithii. Podem observar la part superior i la part inferior amb una extensió que seria la que utilitza per subjectar-se sobre roques, curculles o coralls morts. L’esquelet calcari es crea a través d’un pòlip solitari que viu en grups, mai en colònies. El seu habitat, majoritàriament, es situa en aigües profundes, fins a 2.670 m de profunditat, en muntanyes i torons marins, amb poca il·luminació, tot i que també es pot trobar en aigües poc profundes. La seva localització és a la conca del Mediterrani, l’oceà nord Atlàntic i el mar del Nord, amb localitzacions principals a Grècia, Açores, Irlanda, Gran Bretanya i Suècia. S’alimenta de plàncton que atrapa amb els seus tentacles.

WoRMS (2020): Caryophyllia smithii (Stokes & Broderip, 1828)

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Caryophyllia smithii

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

Dimensions

2 x 1’5 x 1 cm

Procedència

Museu del Montgrí i del Baix Ter

Data ingrés