Crani i mandíbula

Fons arqueològic

Nom de l’objecte: Crani i mandíbula

Descripció de l’objecte:

Crani amb la seva mandíbula provinents del jaciment del neolític final – calcolític  del Cau d’en Calvet. Aquesta cova d’enterrament se la considera del tipus anomenat d’inhumació col·lectiva, és a dir, una necròpolis en cova en la qual els morts hi eren enterrats i hi havia més d’un individu. El jaciment es va excavar entre el 1977 i 1978 pel Centre d’Investigacions arqueològiques de Girona i dirigit per Enriqueta Pons. El descobriment de la cova és del 1976 de la mà de Josep Vert i altres membres del Centre d’Estudis del Montgrí.

El conjunt funerari del Cau d’en Calvet va aportar un mínim de 43 inhumacions, 10 de les quals formen pertanyen a individus infantils i 33 a adults. L’exemplar de la imatge correspon a un individu adult jove d’uns 20 anys, seguint les dades de l’estudi antropològic d’Agustí i Merino1.

1 Merino Nazábal, Itxaso; Agustí i Farjas, Bibiana. «Estudi antropològic de les restes humanes del Cau d’en Calvet». Papers del Montgrí, [en línia], 1991, Núm. 9, p. 47-76, https://www.raco.cat/index.php/PapersMontgri/article/view/111960 [Consulta: 31-03-2021].

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Crani i mandíbula

Núm. Inventari

Cronologia

2200 -1800 aC

19 x 18 x 15 cm

Material i tècnica

os

Jaciment

Cau d’en Calvet (Torroella de Montgrí)

Context d’ús

Esquelet humà

Data ingrés

Anys 70, segle XX

Font ingrés

Centre d’Estudis del Montgrí i Baix Ter.

Ubicació

Fons de Reserva

Activitats relacionades:
Barral de terrissa o obra negra | © Museu de la Mediterrània
La Peça
Divulgació de peces del museu
Del dj. 07.02.19 al dj. 05.12.24