Calappa granulata

Fons de ciències naturals

Nom de l’objecte: Calappa granulata

Descripció de l’objecte:

Organisme marí de la família dels crustacis de l’ordre dels decàpodes. Com el seu nom indica aquest tipus de cranc presenten 5 potes per banda i aparellades. Dues de les quals són pinces per trencar i aixafar amb una cresta dorsal, la resta de potes són fines i llises. El cefalotòrax (el cos) té una tendència globular, ample per la part inferior i estreta per la zona frontal, amb cinc crestes longitudinals amb fileres de protuberàncies de diverses mesures. Aquest crustaci presenta un color groguenc ataronjat, amb un clapejat vermellós que cobreix les protuberàncies dorsals. És una espècie de mitjana, amb una longitud mitjana de la closca d’uns 11 cm i una longitud d’uns 8 cm. Com a lloc d’hàbitat prefereix els fons fangosos o sorrencs on es pot camuflar fàcilment. Se’l pot torbar entre els 20 i els 100 m de profunditat. La seva localització s’estén en el mar Mediterrani i les costes orientals de l’Atlàntic, incloent la zona de les illes Macaronèsiques. El calappa granulata també se’l coneix amb el nom de Cranc reial. La seva alimentació és principalment de bivalves que obra amb les seves pinces. El seu cicle reproductiu és entre els mesos de juny i setembre.

WoRMS (2020): Calappa granulata (Linnaeus, 1758)

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Calappa granulata

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

Procedència

Museu del Montgrí i del Baix Ter

Data ingrés

Font ingrés

Adquisició per l’exposició permanent del museu del 1983