Maja crispata

Fons de ciències naturals

Nom de l’objecte: Maja crispata

Descripció de l’objecte:

Organisme marí de la família dels crustacis de l’ordre dels decàpodes. Com el seu nom indica aquest tipus de cranc presenten 5 potes per banda i aparellades. Dues de les quals són pinces fines i llises com la resta de potes. El cefalotòrax (el cos) té una tendència de rectangle arrodonit. El rostre està format per dues grans espines disposades en forma de “V”. És una espècie petita, que rarament supera els 5 cm de cos. Com a lloc d’hàbitat prefereix els fons rocosos poc remoguts i recoberts d’algues, entre 2 i 40 m de profunditat. També se’l pot trobar en la praderia de posidònia. La seva localització s’estén en el mar Mediterrani i en les costes atlàntiques de Marroc, les Illes Canàries i el golf de Biscaia.

El maja crispata també se’l coneix amb el nom de Cranc d’alga, cabrella o cranca borda. Se’l pot confondre amb els individus juvenils de la maja squinado.

WoRMS (2022): Maja crispata (Risso, 1827)

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Maja crispata

Núm. Inventari

Cronologia

Segle XX

Dimensions

5 x 3’5 cm

Procedència

Museu del Montgrí i del Baix Ter

Data ingrés