Enric Farrés

Enric Farrés Duran (Palafrugell, 1983) és Graduat en Arts i Disseny per l’Escola Massana, Llicenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona i Màster en Producció i Investigació Artística per aquesta mateixa universitat. Enric Farrés Duran és un narrador d’històries, històries en les quals la realitat i la ficció s’acaben trobant i modificant. El seu treball s’articula a partir d’investigacions, coincidències i trobades fortuïtes i de la possibilitat de realitzar connexions entre diferents llocs, objectes i circumstàncies. Farrés Duran crea narratives que revelen relacions amagades i inesperades, que de vegades impliquen temps i llocs diferents. El relat –narrat i escrit– juga un paper essencial en aquests processos, i les informacions que aporta són essencials per a poder apropar-nos al procés i a les connexions que estableix. Els seus projectes es formalitzen en objectes, instal·lacions, recorreguts comentats, visites guiades, llibres i vídeos.

Al llarg de la seva trajectòria, ha realitzat exposicions individuals al MACBA (Mostreig #4. Coses que passen, 2021), a la Galeria NoguerasBlanchard (Empezar por el medio, 2018), al Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona (Res és meu, 2018), a la Galeria Bombon Projects (Una cosa a fondo que probablemente no existe, 2018), al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid (Biblioteca sin títulos, 2017) o a la Fundació Suñol (El viatge frustrat, 2017), entre d’altres. Ha participat en nombroses exposicions col·lectives en centres d’art, museus i galeries d’arreu del món.