Dent perforada

Fons arqueològic

Nom de l’objecte: Dent perforada

Descripció de l’objecte:

La peça que tenim a la imatge correspon a un ullal atrofiat de cérvol perforat. La tradició d’utilitzar dents perforades la tenim contextualitzada ja des del paleolític superior. Juntament amb els incisius de bovins i els canins de guineu eren predominants en els adornaments. Procedent del jaciment arqueològic del Cau d’en Calvet, considerada una de les coves sepulcrals del massís del Montgrí. En origen el cau era una cavitat natural però va sé objecte d’una ampliació feta pels humans per habilitar-la com a cova funerari.

La cronologia del jaciment és entorn el 2150 aC, neolític final. El context on es va trobar la peça exposada fa pensar que formaria part dels objectes funeraris que acompanyarien les restes humanes que es van enterrar en el Cau d’en Calvet.

Fitxa tècnica:

Nom de l’objecte

Dent perforada

Núm. Inventari

Cronologia

2200 aC1800 aC

Dimensions

2’5 x 1’2 cm

Material i tècnica

dent, perforada per fricció.

Jaciment

Cau d’en Calvet (Torroella de Montgrí)

Context d’ús

Element decoratiu – ús personal