Banc d'esclopeter

Fons etnològic

Nom de l’objecte: Banc d’esclopeter

Descripció de l’objecte:

Els bancs en el món de l'artesanat eren considerades la zona de treball per diversos oficis. El banc d'esclopeter, com el seu nom indica, és per fabricar esclops. En aquest banc hi ha l'espai per encaixar el tronc que serà el futur esclop i el forat del serjant que el fixa al banc. També altres punts per enganxar eines necessàries com els tallants. I a partir d'aquest moment s'anava donant la forma al tronc, primer la part de fora amb el coltell i a continuació es començava a burxar amb les tribes (barrines) pertinents per aconseguir el forat on aniria el peu. Això es feia amb la fusta verda, quan s'havia assecat es feien els acabats de la punta i el taló com els detalls de decoració i el guinxolat.

Fitxa tècnica:

Activitats relacionades:
Barral de terrissa o obra negra | © Museu de la Mediterrània
La Peça
Divulgació de peces del museu
Del dj. 07.02.19 al dj. 05.12.24