Barral de terrissa o obra negra

Fons etnològic

Nom de l’objecte: Barral de terrissa o obra negra

Descripció de l’objecte:

Recipient de terrissa negra, de base plana amb cos esfèric; un coll llarg i estret amb vora recta i de petit diàmetre i amb llavi engruixit; i dues nanses de petites dimensions contraposades i ubicades a la part superior del cos. Presenta una decoració, feta abans de la cocció; en forma d’onades heterogènies en dues franges ubicades a tot vol i a l’alçada de les nanses. El seu ús era pel transport i contenidor de líquids, sobretot pel vi.

La terrissa o obra negra de Quart és una categoria ceràmica que té el seu inici durant la Baixa Edat Mitjana, segle XIV i XV. Els artesans establerts en la zona de Quart, rica en terres argiloses, es van agrupar en la confraria de Santa Justa i Santa Rufina i van desenvolupar el seu auge econòmic arran de la seva activitat de terrissaires.

Fitxa tècnica:

Activitats relacionades:
Ferradura | © Museu de la Mediterrània
La Peça
Divulgació de peces del museu
Del dj. 07.02.19 al dj. 05.12.24