Cinema a la fresca per descobrir un món etnogràfic

13.07.2015

Dimecres 15 de juliol, a les 22h
La subhasta cantada del peix de Laia Aleixandri i Núria Fdez Llobet (27’, 2012)
A la llotja de Montgat, els pescadors col·loquen les seves mercaderies en safates de vímet al terra. A la una en punt comença el ritual en el què residents i forasters escolten atents el cant dels pescadors per aconseguir el peix al millor preu. Un documental que ens presenta l’última subhasta cantada a tot el litoral català.

A prop de l'arròs. Retrat de la comunitat d'arrossaires del marge dret del Baix Ter de Laia Cardona i Diana Julià (29’, 2012)
Un interessant treball de recerca etnològica endinsant-se en la vida i cultura de la comunitat agrícola que produeix arròs al territori del voltant de Pals, zona banyada per la part dreta de la desembocadura del Ter. Un documental que recull la cultura i experiència dels arrossaires de Pals a través d'un minuciós recull dels principals aspectes i realitats que els afecten més directament.

Dimecres 22 de Juliol, a les 22h
La veu del carbó, d’Antoni Marti (35’, 2015)
Un documental on es mostren els últims vint anys de la vida de Lluís Pla (1923 – 2013), un dels darrers habitants de les Gavarres que durant el segle XX encara va arribar a la jubilació aprofitant els recursos forestals, silvícoles i agrícoles que oferia el massís. Un documental que serveix per homenatjar un personatge que es va implicar en la recerca i la difusió del ric patrimoni etnològic de les Gavarres.

El despertar de l’ós d’Antoni Martí (10’, 2014)
Una projecció on podrem descobrir la tradicional festa de l’ós, que es perd en el record dels temps, i que té lloc cada diumenge de Carnaval a Prats de Molló per celebrar el despertar de la primavera i fa reviure l'evocació d'unes feres que havien estat un malson de pastors i pagesos d'arreu.

Dimecres 29 de Juliol, a les 22h
Viatge a Auschwitz de Jordi Bellapart (35’, 2015)
Un documental que en el setantè aniversari del tancament del pitjor camp de concentració nazi ens transporta a un dels indrets amb més simbologia de la II Guerra Mundial. Una història que recupera la memòria de persones properes i familiars de membres de l’Associació Triangle Blau, una entitat empordanesa que treballa per a la preservació i la difusió de la memòria històrica.

Notícies