Nadal al museu. Inauguració del pessebre i concert de Nadales

18.12.2009

Una de les tradicions més arrelades del Nadal i més difoses als països mediterranis és la de muntar el pessebre. La molsa, el suro, els troncs... juntament amb el naixement, els pastors i el caganer formen part de la nostra identitat. Alguns sabien que en Josep Mir, cada Nadal, muntava uns pessebres espectaculars a casa seva, per això el convidàrem a venir a muntar-l’ho al museu. D’aquesta manera tothom podrà gaudir del magnífic treball d’aquest pagès que per aquestes dates es converteix en pessebrista. Una gran obra d’art!

L’estudi XX – COR és un grup vocal de petit format creat l’any 1999. Els seus membres són essencialment estudiants de cant de grau mitjà i superior o cantaires vinculats des de fa anys al món coral amb una gran experiència.

Fundat per Rosa M. Ribera, ha coralactuat a diferents indrets de la nostra geografia i en diversos festivals internacionals: Cap Roig, Cadaqués, Matadepera i Santes Creus, i en espais com el Palau de la Música Catalana i l’Auditori de Barcelona.

Enguany celebra el seu X aniversari i en el repertori del concert del Museu de la Mediterrània, interpretarà uns fragments del Magníficat de J. Rutter amb una versió per a piano i cor, unes obres a cappella del segle XX emmarcades dins del cicle nadalenc i una de les primeres obres que van interpretar en els inicis de la seva fundació del compositor G. Holst.