VI Fòrum de Recerca del Baix Ter

07.11.2018

El 17 de novembre tindrà lloc a Ullà el VI Fòrum de Recerca del Baix Terorganitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i el Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter i, en aquesta edició, amb el suport de l'Ajuntament d’Ullà.

El Fòrum de Recerca és una jornada per difondre treballs i recerques que s'han portat a terme al llarg de l'any referits al territori del Baix Ter. El Fòrum és un acte públic obert a tothom (estudiants, investigadors, particulars...) que hi poden participar com a ponents, però també com a oients.

Consultar programa

VI FÒRUM DE RECERCA DEL BAIX TER
Dissabte 17 de novembre a Ullà
(Sala Polivalent del Centre Cívic)

10:00 h Benvinguda
10:15 h Comunicacions:
- Joan Badia-Homs. Santa Maria del Palau i la seva història.
- Ariadna Mora. Turisme i sostenibilitat: col·laboració a la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter.
- Aleix Guàrdia. Avions de guerra sobre el Baix Ter.
- Maria Riera. Aturar-se i mirar, per apreciar el nostre patrimoni natural més proper.
- Josep Masó. L’ensenyament a Torroella de Montgrí al segle XVIII.

11:15 h Pausa

11:45 h Comunicacions:
- Mike Lockwood. Els odonats del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
- Alba Noguera. Elaboració d’un inventari turístic dels recursos culturals materials del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
- Ona Vilà. Guia arqueològica per descobrir petits jaciments romans del Baix Ter.
- Marta Rojo i Lidia García. Viatge per la història de Gualta.
- Maciej Chrzanowski. Ullà: un petit agent de patrimoni.

12:45 h Pausa

13:00 h Comunicacions:
- Josep Pueyo. L’impacte social del projecte Life Pletera.
- Marc August Muntanya. Estudi superficial de catalogació històrica de les carrerades del Montgrí (accés sud).
- Esther Reig. Els bruels de Pals: llegenda i sardana, patrimoni cultural immaterial del Baix Ter.
- Laia de Quintana. Quan Lo Mirador era un palau romàntic.
- Catherine Perelló. La mediació ambiental al Baix Ter.

14:00 h Torn obert