"Fem d'escultors", una aliança escola i museu

07.06.2019

El Museu de la Mediterrània exposa del 6 al 16 de juny l’exposició “Fem d’escultors” dels alumnes de 1er de l’Escola Guillem de Montgrí. Aquesta exposició és el primer pas d’una aliança entre el museu i l’escola i que es preveu anar enfortint i dotant de contingut i accions ens els propers cursos escolars.

En aquesta ocasió i a partir del projecte Escultures molt personals, els alumnes de 1er de l’Escola Guillem de Montgrí són els artistes que exposen a l’espai per exposicions temporals del Museu de la Mediterrània.

Escultures molt personals és un projecte interdisciplinari que ha iniciat als alumnes amb la interpretació de l’escultura com a mitjà d’expressió. Al llarg del projecte els alumnes han anat coneixent-se una mica més, descobrint els seus gustos i preferències, identificant les pròpies emocions en situacions quotidianes, reflexionant sobre les seves reaccions,... i han anat creant la seva escultura.

Aquest és un projecte amb diferents àmbits implicats, des de coneixement del medi fins a matemàtiques passant per llengua catalana, educació en valors i educació artística. I de cada un dels àmbits adquirien unes competències bàsiques amb diverses dimensions implicades.

Pel Museu de la Mediterrània es veu un projecte molt important per anar creant aliances amb la comunitat educativa i aconseguir que els centres educatius es facin seu el museu més enllà de les activitats educatives programades. En el futur es vol treballar més profundament el projecte, tot tenint exemples d’èxit com el projecte Creadors EN RESiDÈNCiA  de l’ICUB.