El Museu de la Mediterrània acull l’exposició Nusos Mariners

17.06.2019

L’exposició descobreix al gran públic de forma pedagògica els nusos més habituals per a la gent de mar

L’exposició obra les portes divendres 21 de juny i es podrà visitar fins al 15 d’agost al Museu de la Mediterrània

S’han programat diverses sessions de tallers familiars d’elaboració de nusos, com activitat complementària a la mostra

El Museu de la Mediterrània acull l’exposició Nusos Mariners produïda pel Museu de la Pesca de Palamós, del 21 de juny al 15 d’agost, a Torroella de Montgrí. L’exposició descobreix de forma  pedagògica els 20 nusos més habituals per a la gent de mar, tot explicant el seu ús, la història o les anècdotes relacionades amb cada un d’ells. A més a més, l’exposició repta el visitant a demostrar la seva perícia en l’elaboració de nusos. Al costat de l’explicació de cada nus, pas a pas, un cap solt convida a intentar replicar-lo, tot posant de manifest que hi ha nusos senzills i nusos difícils.

En paral·lel a la mostra s’organitzen tallers familiars de nusos mariners, els dies 5 i 26 de juliol i 7 d’agost, a les 19.00 h al Museu de la Mediterrània. Els interessats han de realitzar inscripció prèvia al telèfon 972 75 51 80 o correu electrònic: museu@torroella-estartit.cat

Nusos Mariners

El Museu de la Mediterrània acull l’exposició Nusos Mariners, del 21 de juny al 15 d’agost. Una exposició que ha estat ideada i produïda pel Museu de la Pesca de Palamós amb l'objectiu de subratllar la importància i omnipresència dels nusos a bord d’un vaixell, elements indispensables per a la seva seguretat i bàsics en la formació de qualsevol mariner.

Hi ha inventariats centenars de nusos i milers de variants. Perquè un nus pot ser molt senzill o extremament complex, permanent o temporal, fix o corredís, fins i tot ser la suma de diversos nusos alhora, però cada nus ha de complir el propòsit per al qual està pensat, de forma senzilla, pràctica i segura.

L’exposició dóna llum als 20 nusos més habituals per a la gent de mar. Mitjançant uns plafons amb la reproducció dels 20 nusos a grans dimensions permeten conèixer l’ús, la història o les anècdotes relacionades amb cada un d’ells, des de la gassa de mà al barrilet, passant per la volta d’escota, l’entolladura o el nus de pardal. S'acompanyen d'una introducció als caps, els materials i la seva fabricació.

A més a més, l’exposició repta el visitant a demostrar la seva perícia en l’elaboració de nusos. Al costat de l’explicació de cada nus, pas a pas, un cap solt ens convidarà a intentar replicar-lo, tot posant de manifest que hi ha nusos senzills i nusos difícils, però que tots acompleixen una funció específica per a la seguretat dels vaixells de la integritat dels ormeigs de pesca.

Taller familiar de nusos mariners

Amb motiu d'aquesta mostra el Museu de la Mediterrània organitza uns tallers familiars d’elaboració de nusos mariners complementaris a l'exposició.

Concretament hi haurà 3 sessions els dies: 5 i 26 de juliol i 7 d’agost, a les 19.00 h al Museu de la Mediterrània. Uns tallers per descobrir dels nusos més coneguts i senzills de fer als més rars i difícils. Saber els seus noms, conèixer per a què serveixen i aprendre a fer-los pas a pas.

Aquestes tallers tenen un cost de 4 € per persona i cal realitzar inscripció prèvia al telèfon 972 75 51 80 o correu electrònic: museu@torroella-estartit.cat