Un estiu al Museu de la Mediterrània!

05.07.2019

El Museu de la Mediterrània inicia el programa d’activitats d’estiu amb propostes per a tots els públics, exposicions, cinema a la fresca, concerts, visites guiades, tallers...

El Museu de la Mediterrània inicia les activitats d’estiu amb una oferta d’activitats culturals pensada perquè tots els públics puguin gaudir d’un estiu de museu. Activitats lligades per descobrir la història i el patrimoni local i fer-ho d’una manera fresca, alegra i estiuenca. Unes propostes que singularitzen l’oferta i que aquest any porten incorporades la possibilitat de degustar el territori, concerts amb copes de vi i una visita guiada amb menú gastronòmic.

El mes de juliol el Museu de la Mediterrània tornarà a formar part de la Mostra de Cinema Etnogràfic de Catalunya, amb la projecció de dos documentals: Picant Pedra, d’Antoni Martí (dimecres 10 de juliol a les 22.00 h) i Torroella, terra d’hortes, de Jordi Bellapart (dimarts 16 de juliol a les 22.00 h). Uns films que tenen un gran interès etnogràfic, doncs mostren la forma de vida dels nostres avantpassats.

Tot seguit serà la música qui agafarà el testimoni de les activitats per apropar-nos a la música d’arrel més íntima i apassionada de la mà dels Capvespres Musicals. Tres concerts de petit format a la terrassa del Museu de la Mediterrània: Consciència de classe, a càrrec de Névoa i Vicenç Solsona (dijous 1 d’agost a les 20.00 h), Cançons aspres i de mala petja”, a càrrec de Jaume Arnella i Ferran Martínez (dijous 8 d’agost a les 20.00 h) i finalment, A trenc d’alba, a càrrec de Marala Trio (Dimecres 14 d’agost a les 20.00 h). Tres concerts que seran maridats amb vins del Celler Mas Geli de Pals.

I des del 8 de juliol i fins a finals d’agost es programaran dues visites guiades per descobrir patrimoni i història de la vila de Torroella de Montgrí. Per una banda, la visita La Mina d’aigua de Torroella que s’oferirà en català, castellà, francès, anglès i alemany, i portarà a descobrir un espai únic i amagat de la Torroella subterrània. I per altra banda, la visita La Guerra del arròs. Una història de llegenda que s’oferirà en català,  els dies 17, 24 i 31 de juliol  i el dies 2, 9, 16, 21 i 28 d’agost (a les 19.00 h),que narra el conflicte que hi haver a principis de segle XX entre Torroella i Pals. Una visita que es pot concloure amb un menú d’arròs únic i exclusiu per qui realitza la visita al Palau Lo Mirador.

Pel que fa a les exposicions durant l'estiu, es pot veure l'exposició Nusos Mariners per conèixer els nusos més habituals de la gent de mar, fins el 15 d'agost. Amb dos tallers com activitat paral·lela, per aprendre a fer nusos amb família, el 26 de juliol i 7 d’agost, a les 19.00 h al Museu de la Mediterrània. I pel que fa a l'art, es pot visitar la instal·lació Intents, d’Isabel Banal dins el Cicle d'Art contempori, Camins propers. Com activitat complementària aquesta mostra s'ha programat una conversa amb l’artista, Isabel Banal divendres 2 d'agost a les 19.30 h.

I finalment, i dins els actes de la Festa Major de Torroella de Montgrí, el Museu de la Mediterrània i la Biblioteca Pere Blasi organitzaran el Torroella Quiz, un trivial popular per buscar aquella persona que té mes coneixement del territori.

El Museu pretén fomentar la descoberta i divulgació, al visitant, del ric patrimoni del municipi i oferir un producte de qualitat adreçat als visitants que complementen l'oferta lúdica existent amb la cultura.