"Camí batut". Un projecte pedagògic sobre el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

31.10.2019

L’àrea educativa del Museu de la Mediterrània ha iniciat els treballs per realitzar un projecte pedagògic sobre el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter dirigit a alumnes de secundària.

Amb el títol "Camí batut" neix un projecte que té per objectiu dotar el museu d’un programa educatiu de qualitat per explicar el territori més proper a la comunitat escolar.

Aquesta és una línia de treball que pretén divulgar i sensibilitzar sobre els valors de l’espai protegit, unint patrimoni natural i cultural. D’una manera transversal, la iniciativa té la finalitat d’elaborar un treball de llarga durada per tal que l’aprenentatge sigui més significatiu que amb activitats espaiades en el temps, tal i com es porten a terme ara.

La primera fase del projecte consisteix en realitzar un treball conjunt entre els centres de secundària propers al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i el Museu de la Mediterrània. Així el projecte ha reunit un grup de treball multidisciplinari format per docents de l’Institut Montgrí i el Col·legi Sant Gabriel de Torroella de Montgrí i l’Institut El Pedró de l’Escala ( l’Institut Francesc Cambó de Verges hi col·laborarà puntualment). El grup el lidera Marta Gual, ambientòloga i Doctora en Didàctica de les Ciències Experimentals de la Universitat de Girona, experta en l’ambientalització curricular dels estudis científics de secundària i en disseny de propostes didàctiques que incorporin els principis de la complexitat i del pensament sistèmic.

Seran els docents que formen part del grup de treball juntament amb la formadora i la tècnica de suport del museu, els qui plantejaran els continguts i àmbits de treball més idonis segons el currículum i les competències del curs a qui es destini la proposta.

La primera fase del treball es clourà amb l’elaboració d’una proposta que s’oferirà als centres educatius dins les activitats educatives del Museu de la Mediterrània pel curs 2020/2021.

El projecte compta amb la col·laboració de la campanya de subvenció Del mar als cims, de la Diputació de Girona, amb el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Baix Empordà, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.