VII Fòrum de Recerca del Baix Ter, un altaveu pels investigadors del territori

11.11.2019

“VII Fòrum de Recerca del Baix Ter” és una jornada per difondre recerques, investigacions, treballs i projectes que s’han dut a terme, la majoria, al llarg de l’any i que fan referència al territori del Baix Ter.

El Fòrum està organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter amb el suport, en aquesta edició, de l’Ajuntament de Palau-Sator.

Palau-Sator acollirà enguany la jornada que tindrà lloc el dissabte 16 de novembre a partir de les 10 h a la Sala Polivalent de l’Ajuntament.

El Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània, amb el suport del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i l’Ajuntament de Palau-Sator, organitzen el VII Fòrum de Recerca del Baix Ter. La jornada que és un punt de trobada i difusió de la recerca i estudis sobre el territori, tindrà lloc el dissabte 16 de novembre a partir de les 10 h a la Sala Polivalent de l’Ajuntament de Palau-Sator, on s’hi presentaran un total de 11 recerques en format de comunicacions.

VI Fòrum de Recerca del Baix Ter

El 16 de novembre tindrà lloc a Palau-Sator el VII Fòrum de Recerca del Baix Ter, organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i, en aquesta edició, amb el suport de l'Ajuntament de Palau-Sator.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per difondre recerques, investigacions, treballs referits al territori del Baix Ter i per conèixer projectes relacionats amb aquesta àrea geogràfica. En aquest sentit, és un punt de trobada dels diversos professionals (estudiants d’ensenyament secundari, estudiants universitaris, investigadors professionals, investigadors amateurs, estudiosos locals, particulars, cobles i músics, entitats) que realitzen recerques, investigacions, treballs, projectes multidisciplinars al territori. És una jornada que vol promoure el contacte entre aquests professionals i fomentar recerques, investigacions, treballs, projectes transversals al territori, però és una activitat oberta a tothom que ho desitgi.

En la jornada s’exposaran onze treballs realitzats en el darrer any al territori del Baix Ter, per part de dotze investigadors/res.

Algunes recerques seran primícia, ja que serà la primera vegada que es presentaran públicament. La voluntat del Fòrum de Recerca és esdevenir un punt de referència pel que fa a la difusió i suport als investigadors a l’hora de donar a conèixer les seves recerques dins l’àmbit geogràfic del Baix Ter. Amb la voluntat d’implicar el territori i fer arribar aquestes noves recerques als ciutadans, cada any s’organitza en un poble diferent del territori d’estudi.

Des del 2013, el Fòrum ha passat per Torroella de Montgrí, Pals, Gualta, Verges, Bellcaire d’Empordà, Ullà i enguany la setena edició fa parada a Palau-Sator, amb el suport, com a cada municipi respectivament, del seu ajuntament.

10.00 h Benvinguda

10.15 h Comunicacions:

• Daniel Fuentes. L’estiu del còlera al Baix Ter
  • Maria Bas. Metabolisme ecosistèmic a la Pletera. Com respiren les llacunes costaneres?
  • Cristina Linares. Com afecta el canvi climàtic a la biodiversitat marina del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
  • Mariona Regincós. Les Brigades Internacionals al Baix Empordà: l'Hospital de s'Agaró
  • Genís Montaner. A vista d’ocell

11.15 h Pausa

11.45 h Comunicacions:

• Joan Serra. Torroella, terra d’hortes
  • Quim Pou. Situació de les nàiades al Baix Ter
  • Josep Lloret i Joan Surroca. Per una Bibliografia del Baix Ter i la seva consulta digitalitzada.
  • Jordi Juárez. El plàstic d’un sol ús a l’entorn turístic del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
  • Montserrat Viaplana. Recuperacions i sorpreses del patrimoni de Santa Caterina
  • Josefina Simon. Palau-Sator abans de “Palau Sa Tor”

13.00 h Torn obert