Es fan públics els guanyadors XII Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa

15.01.2020

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter faran públics els guanyadors de la XII edició dels Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa.

L’acte també servirà per presentar la publicació dels treballs guanyadors dels XI Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa, amb una presentació pública dels treballs per part dels seus autors.

Torroella de Montgrí, 15 de gener de 2020

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter faran públics els guanyadors de la XII edició dels Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa, divendres 17 de gener a les 19.00 h a l’auditori del Museu de la Mediterrània. En acte també es presentarà l’11é volum de la col·lecció Recerca i Territori on es publiquen els treballs realitzats a partir dels XI Premis de Recerca: “Torroella contra el còlera” de Daniel Fuentes i “L’anguila europea a la plana del Baix Ter: noves eines per a una gestió sostenible de la pesca d’angules” de Lluís Zamora, amb una breu exposició dels treballs per part dels seus autors.

XII Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter convoquen cada any els Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa amb l’objectiu d’afavorir la recerca al territori del massís del Montgrí, les Illes Medes i la plana del Baix Ter. Els premis tenen com a àmbit de recerca el territori del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter. Com cada any, hi ha dues modalitats de premis: una de medi ambient i una de ciències socials, dotats cadascun amb un import de 3.000 euros.

Divendres 17 de gener a les 19.00 h a l’auditori del Museu de la Mediterrània es donaran a conèixer públicament els guanyadors dels XII Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa, que realitzaran enguany les seves investigacions.

A la vegada es presentarà l’11é volum de la col·lecció Recerca i Territori on es publiquen els treballs guanyadors dels XI Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa: «Torroella contra el còlera» de Daniel Fuentes i «L’anguila europea a la plana del Baix Ter: noves eines per a una gestió sostenible de la pesca d’angules» de Lluís Zamora. Ambdós investigadors, aprofitant l’avinentesa faran una breu presentació dels seus treballs, amb especial èmfasis amb el treball sobre l’anguila europea a la plana del Baix Ter de Lluís Zamora, un treball inèdit fins al moment que encara no s’ha presentat públicament.

Qui era Joan Torró i Cabratosa?

Joan Torró i Cabratosa va néixer a Torroella de Montgrí el 14 d’abril de 1958. Ja de nen, era un apassionat per les ciències naturals i molt especialment per la geologia. Quan encara estudiava batxillerat, es vinculà al grup iniciador del Museu del Montgrí i del Baix Ter i col·laborà en la recerca arqueològica al Montgrí i en camps de treball arqueològic a França. Després d’estudiar medecina, va esdevenir el metge del Servei de Bombers de la Generalitat a la demarcació de Girona.

Va contribuir decisivament en la creació de la secció de ciències naturals del Museu. Va establir el plànol de les cavitats del Montgrí i segurament era una de les persones que millor coneixia el Montgrí.

Malauradament, va morir en un accident d’helicòpter quan participava en una operació dels bombers el 6 d’abril de 1989.

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter convoquen els Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa amb l’objectiu d’afavorir la recerca al territori del massís del Montgrí, la plana del Baix Ter i les Illes Medes. Els premis van crear-se l’any 1997 i des de l’any 1999 tenen dues modalitats: una de medi ambient i una de ciències socials.