Aprofitem el confinament per fer recerca a casa!

19.03.2020

Com bé sabeu el Museu de la Mediterrània resta tancat aquests dies a causa del risc de propagació del COVID-19. En conseqüència les activitats que s’havien de dur a terme s’han suspès. Pel que fa a la segona Jornada de Memòria Històrica Local, els esdeveniments ja havien acabat, però encara durava fins a finals d’abril la Recepció de Memòria.

Com bé sabeu, la Recepció de Memòria és un espai que pretén facilitar a totes aquelles persones que vulguin compartir les seves memòries relacionades amb l'època de la guerra civil. Un espai on rebin l'atenció corresponent per a transmetre aquest llegat històric personal. Les donacions de documents, fotografies, objectes i memòria oral s'incorporaran al fons del museu per tal que es pugui preservar i ser material d'investigació per al futur. No necessàriament les donacions han de quedar al museu sinó que hi ha la possibilitat que es documentin i es retornin als seus propietaris, ja que moltes vegades són de gran valor personal.

És per això que aprofitant la situació excepcional que estem vivint, us animem per tal que aprofiteu el confinament per fer recerca per casa. Aneu a cercar aquelles carpetes, capses, calaixos que sabeu que contenen records, fotografies, documents i que mai havíeu tingut temps per regirar. Traieu-hi la pols, recupereu el contingut i quan tot això hagi passat, apropeu-vos al Museu a compartir-ho. Estem segur que teniu molt a explicar, molt a compartir, molt a recordar. Valorem-ho!

La jornada de l’any passat va ser el precedent

Arran de la primera Jornada, celebrada l'any 2019, es varen recollir divuit donacions personals que integren un total de 199 unitats de material. Entre les quals hi ha desenes de cartes i fotografies de l'època, gravacions de memòria oral de testimonis directes, nombrosos documents i objectes relacionats amb la guerra civil, com dues màscares antigàs, un bidó de l'aeròdrom i un fusell soviètic. Fem que aquesta segona jornada estigui a l’altura!