INDI 2020

16.06.2020

El Museu de la Mediterrània reprèn la seva programació d’art contemporani a l’Espai Montgrí després del tancament causat per la crisi de la covid19 amb l’obertura de l’exposició sorgida del projecte INDI 2020. El divendres 19 de juny de 2020 s'obriran les portes d'aquesta exposició que ens mostra els processos i resultats del projecte on alumnes de l’Institut Montgrí de Torroella de Montgrí, que tot i les dificultats creades per la pandèmia, han creat i produït una exposició al voltant de les seves vivències, emocions i sentiments.

INDI és un laboratori d’experimentació, creació i producció vinculat al pensament i a la pràctica artística contemporània dels joves. Desenvolupat amb alumnes de l’Institut Montgrí de Torroella de Montgrí té per objectiu generar un espai vinculat al pensament i a la pràctica artística contemporània.

INDI 2020: Tenen color les vivències, les emocions i els sentiments?

El punt de partida que dispara el projecte INDI és la tria d’una pregunta per part de l'alumnat de l’Institut Montgrí amb la intenció de convertir-la en eix de tots els treballs. D'aquesta forma, la temàtica al voltant de la qual es vertebra el projecte sorgeix del mateix alumnat i el vincle que s’estableix amb les pràctiques artístiques és molt més proper i directe.

L’experiència d’aquest any 2020 havia d’activar-se durant el mes de març però el confinament causat per la crisi sanitària de la covid19 va obligar a reformular la proposta, traslladant-la a l’àmbit virtual. Així, a través de la xarxa social Instagram, es va convidar al públic a participar enviant les seves preguntes. D’un total de setanta-dues, el grup INDI va escollir la següent: Tenen color les vivències, les emocions i els sentiments?

A partir d’aquesta pregunta, l’alumnat participant de l’Institut Montgrí va iniciar el seu treball de creació artística. Al llarg de successives sessions -en gran part realitzades a través d’interfícies virtuals i, els darrers dies, de manera presencial- els i les joves participants varen anar perfilant les seves obres. Un treball que va portar als alumnes a buscar una resposta des de la pràctica artística, situant quines eren les emocions i sentiments que volien explorar i amb quins colors s’hi podien relacionar.

Els processos i resultats d’aquesta exploració es materialitzen ara en una exposició conformada pels projectes de Wael Alboulfarah, Mariam Ben Youssef i Nohaila i Rayhana Bitit, a través dels quals s’han explorat formats tan diferents com el dibuix, la pintura, la fotografia o la videocreació. L’exposició també inclou el treball que en relació amb aquest projecte va desenvolupar el professor Nil Perujo amb el seu alumnat en el marc de l’assignatura de Visual i Plàstica a l’Institut Montgrí.

Paral·lelament a l’exposició física, els processos desenvolupats es podran consultar al blog del projecte i al canal de YouTube del Museu de la Mediterrània. A més a més, els resultats es mostraran també a l’espai digital de la Capella de Sant Antoni.

El projecte, coordinat per la cooperativa Cultural Rizoma, compta amb el suport de l’Àrea de Joventut i l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i del Museu de la Mediterrània.

L’exposició es podrà visitar al Museu de la Mediterrània de manera gratuïta fins al 30 de juny de 2020.